vrijdag 24 januari 2014

BACKSTAGE: BJÖRN BORG MET ISABEAU HITIJAHUBESSY


Isabeau Hitijahubessy (Tjarda Model Management) was als model aan het werk in Istanbul, toen ze geboekt werd voor de show van Björn Borg. Dat werd rennen naar het vliegtuig…

Isabeau: Na dat ik de dag er voor veertien uur had gewerkt, was ik hals over kop gisterenochtend om 3:00 in de taxi gestapt om vanuit Istanbul een van mijn eerste shows te lopen in Amsterdam. Na een tussenlanding in Frankfurt was ik eindelijk met mijn  slaaphoofd om 12:00 op de plek van bestemming aangekomen! De Kasbank, Paleisstraat 14, Amsterdam.

IMG_7111

BJORN BORG BAW14.011

Alle meiden waren hier al vanaf 10:00 aan het wachten om aan de slag te gaan. Na een heerlijk broodje om uur of een begon het circus: make-up en haar!

image-6

Make-up bestond uit mooie borstels van wenkbrauwen, licht opgemaakte ogen en driedelig gekleurde lippen gesponsord door Ellis Faas. De haarstyle was een volle blonde bos haar met, bij mij, vijf lagen geplakte  extensions! Heerlijk een week lijm pielen hierna, dacht ik.

BJORN BORG BAW14.212

image-7

image-3

image-4

Een paar uur later, na wat gegeten te hebben en wat slap geouwehoer met bureaugenootje Iris (Monroe Baker), mochten we onze outfits aandoen doen en de show oefenen! De choreografe heeft ons goed en helder uitgelegd hoe wij door de zaal moesten lopen. Een prachtige opzet en heerlijke muziek om een sexy zelfverzekerd loopje neer te zetten.

© de fotomeisjes

Na een uurtje of zeven had ik best wat moeite om nog met volle energie rond te lopen en kakte ik een beetje in, na al het gereis van de ochtend ervoor! Maar door de gezelligheid van de meiden en jongens om me heen was het uiteindelijk goed vol te houden. Na de laatste make-up- en haarcheck was het zover! De show ging bijna beginnen! Na wat stress, gevlieg en geren had het fantastische  backstage-team alle modellenawesome looking en ready to go!

IMG_7112

De zaal zat helemaal vol met mensen! Doutzen Kroes hield een openingspraatje, daarna begon de show. De mensen zaten overal, en het voelde heerlijk om er tussendoor te paraderen! Ondanks dat het ongeveer een klein kwartiertje heeft geduurd, was het het wachten van de hele dag wel waard! Mijn schoenen vlogen bijna uit, maar dat heeft als het goed is niemand gezien…

BJORN BORG .AW14.260

Zodra ik terug backstage kwam heb ik me snel omgekleed en ben ik als een gek naar boven gerend, om als eerste aan de beurt te zijn om mijn extensions er uit te pielen – en een welverdiend drankje beneden te drinken met iedereen! Ik had me er al bij neergelegd de lijmresten er de rest van de week zelf nog uit te moeten plukken, maar de geweldige haarstylist en assistent hebben ervoor gezorgd dat ik met netjes uitgekamd en lijmvrij haar weg kon.

Ik was ready om  naar mijn hotel te gaan en lekker te gaan slapen, aangezien ik de volgende ochtend terug naar Istanbul ging, maar toen kreeg ik een appje van Tjarda dat ze beneden met een drankje op me zat wachten. Met daar achteraan een foto van mijn geweldige moeder die naast haar stond en als verassing helemaal uit Groningen was gekomen om te komen kijken! Mijn avond kon niet meer stuk! Heerlijk genoten en nagekletst! Een heel geslaagde dag!

IMG_7127

Geen opmerkingen: